Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Ad vocem

Ankiety czytam...

Ankiety czytam i analizuję, i się przejmuję, i się cieszę, i mam różne przemyślenia czy też plany działania... Niestety ani nie mogę odpowiedzieć Autorom komentarzy, ani Autorzy nie chodzą drugi raz na zajęcia, żeby się przekonać czy coś się zmieniło - postanowiłem więc tutaj zamieszczać i uaktualniać sukcesywnie analizy komentarzy i problemów tam zgłaszanych - dla Was i dla siebie - niech będzie ślad, że zostały jakoś przepracowane.

Lepiej zapobiegać!

Dodatkowo myślę, że pewne sprawy mogą być rozwiązane na bieżąco i wtedy uniknie się problemu oraz konieczności jego monitowania w ankietach, po fakcie. W razie jakiś przemyśleń w związku z moimi przemyśleniami oczywiście zapraszam do kontaktu!

Czasem trzeba leczyć!

Kluczowa jednak jest diagnoza a ta opiera się w tym przypadku na komentarzach, więc zaczniemy od komentarzy ogólnie - jak je pisać dobrze?

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Za mało, za dużo, w sam raz

Za mało, za dużo, w sam raz

Wyważenie wielu czynników jest trudne - "złoty środek" dla każdego jest gdzieindziej...

Wyważanie

Jest wiele aspektów, które można i trzeba wyważać - dla przykładu
  • ilość,
  • trudność,
  • teorię i praktykę,
  • formy pracy.

Na całkowity efekt składają się zarówno zajęcia (wszystkie formy), jak i praca własna oraz konsultacje, więc dzięki temu można samemu mieć wpływ na równoważenie swoich potrzeb!

Na podstawach chemii...

Jednym z problemów na podstawach chemii jest wykorzystanie czterech godzin zajęć - podzielonych formalnie na 2 godz. konwersatorium i 2 godz. ćwiczeń. Jakie aspekty wpływające na organizację zajeć próbuję brać pod uwagę :

  • konwersatorium to 80% egzaminu a ćwiczenia 20% (to skłania do nieco wiekszego nacisku na teorię kosztem rachunków)
  • pierwsza część materiału jest w charakterze bardziej rachunkowa, druga bardziej teoretyczna (powoduje to zachwianie proporcji różnie w pierwszej i drugiej części)
  • płynność, elastyczność
    • czasem teorię można zilustrować przykładem i wtedy łącznie są ćwiczenia z konwersatorium (prosty przykład: reguły Slatera do obl. efektywnego ładunku jądra)
    • czasem nie wiadomo ile zajmie dany temat - cześć osób ceniła sobie, że była przestrzeń do nauki, co jednak mogło powodować nieplanowane wydłużenie jakiegoś fragmentu zajęć, ale wg mnie zajęcie się tym, co właśnie zostało zidentyfikowane jak niejasne, problematyczne, potrzebne jest najlepszą rzeczą, jaką można robić na zajęciach